lördag 29 november 2008

Snön lyser vit på taken...


och endast mor är vaken...

Idag har vi hållit på och städat och grejat, jag gick iklädd flanellpyjamas och tjocksockar hela dagen (kände mig aningen fånig då en granne kom förbi för att hämta lite keramiksaker som hon beställde när jag hade "keramikparty" här hemma för nån vecka sen). När vi ätit middag så tog jag mig samman och gick och duschade och satte på mig en lite mer passande klädsel, även om storebror tyckte att jag kunde ha pyjamasen till kyrkan eftersom det är silvertrådar i den och den glittrade så fint. Sedan åkte han och jag iväg till Gensjö för att hämta upp mormor för vidare resa till Bredbyn och kyrkan för att lyssna till Anundsjö gospel:s adventskonsert. Denna pågick i ca en timma och storebror njöt hela tiden, han klappade med i låtarna och tyckte att det var så mysigt att ensam få rå om både mamma och mormor. När den var slut så skjutsade vi hem mormor och så åkte vi hemåt i snöyran.
Nu sover hela familjen och jag sitter och velar mellan att "adventa" färdigt eller att gå och lägga mig för det är ju trots allt inte 1:a advent förrän i morgon... Det lutar åt det andra alternativet...
Så till er alla från oss alla... en riktigt härlig 1:a advent...

Inga kommentarer: