fredag 25 september 2009

Hoppsan!

En gammal bild på stugan
Det gäller att man trycker på publicera inlägg och inte bara spara när man gör tillägg i sina inlägg. Det hade jag inte gjort med nedanstående så nu först så blir hon grattad "systera mi"(fast vi ringde faktiskt till henne också).

Här är det höst på allvar nu efter att vi återigen haft både fina dagar och kvällar. I morse när darlingen steg upp så var det +1 och regn så det hade lika gärna kunnat vara snö, den kryper allt närmre den rackarns vintern... =0(

Igår så åkte jag till Bureåborg för att hämta lite småsaker i stugan och där var det inte den varmast platsen på jorden kan man säga utan att överdriva. Det var +6,3 i köket och +8,4 inne i "gamla stugan" det kändes bra att det inte var då som vi kom klockan 20 och skulle få upp värmen innan barnen skulle sova som vi gjorde i lördags då det var hela +12.8... =0) Det blåste dessutom rejält friska vindar ifrån sjön, trots det så var det en strålande vacker dag och jag önskade att jag hade haft lite mera tid så att jag hade fått njuta av den där i vårt paradis på jorden. Istället så åkte jag hemöver med ett snabbt stopp hos mormor innan jag brände vidare för att hämta barnen som hade haft skoljoggen och fick sluta redan kl 13.

I morgon åker ungarna till mormor och vi ska ha 12 gäster här på middag innan vi traskar vidare bort till dansbanan där det är pubkväll med 2 band så det blir nog trevligt, både för oss och för barnen...

2 kommentarer:

ScrapAnga sa...

Oj, det här lät ju jättemysigt, dansbana o allt ; )

Erikssons sa...

Anga:
Ja det va jättemysigt!