söndag 27 december 2009

Nu är glada julen slut, slut.....

I morgon börjar vardagen igen för darlingen, vi har sovit länge och ätit frukost sent varenda dag så det blir nog en smärre pärs i morgon då väckaren ringer kl 05:45...
Vi har verkligen tagit dagen som den kommit nu under julhelgen, det enda inplanerade vi hade var julfirande hos mormor på julafton. Där var även moster, gammelmormor och min moster med familj(make, dotter, barnbarn). Vi fick även fira lite med morbror med familj i Thailand, ni skulle ha sett blicken i Ta's ögon när hon fick se(i webbkameran) tomten komma gående uppför trappan, hon såg verkligen ut som ett barn på julafton, ögonen lyste och hela hon var ett stort leende, snacka om en exotisk upplevelse för henne...

Barnen fick som vanligt en massa julklappar, av mormor fick storebror fick en cd-spelare och lillebror en spark, förra året fick ju storebror en spark han med. Av oss fick båda barnen skridskor, sällskapsspel, dvd-filmer och böcker mm. Av gammelmormor fick de pengar och av moster fick de en massa saker som jag glömt men bl.a. en pannlampa och en ficklampa. Sen så fick de varsin keyboard(tyvärr elektrisk så strömmen tar inte slut) av min kusin med familj, jag undrar om det var en hämd för något som jag gett hennes barn nån gång... =0)

På juldagen så slöade verkligen lillebror och jag, han gick i pyjamas och jag i morgonrock hela dagen, storebror och darlingen stack åtminstone iväg och åkte skridskor en stund men sen så slöade de med. Igår var lillebror iväg till en kompis några timmar och vi hemmavarande satte igång med operation storrensning, kanske inte det mest vanliga man gör under en julhelg men lika bra att passa på när vi är lediga tillsammans...

Det ska vi fortsätta med nu i em. idag så har darlingen och barnen varit ute och skottat snö medan jag har plockat undan här inne och fixat med lite tvätt. Sen ropade jag in dem och bjöd på rykande varm O'boy med minimarshmallows och lite pepparkakor och skorpor. Nu ligger den manliga delen av familjen och sover middag och jag ska ta och plocka ur disk- och tvättmaskin och fylla dem igen...

Ha en fortsatt trevlig em/kväll så hörs vi en annan dag...

Inga kommentarer: