torsdag 18 december 2008

Vi klarar oss...

Även om det är tomt att inte ha darling hemma så fixar vi ju det... Vi är ju vana, det är ju inte första gången han jobbar borta och antagligen inte den sista heller... Ifjol så var vi ju också utan mannen i huset i 10 dagar eftersom han flyttade före oss och det var ju lite jobbigare eftersom jag fick fixa flytten själv, men det gick ju det med... Ett år har gått väldigt fort, i fredags så var det prick ett år sedan som maken flyttade, på måndag så är det prick ett år sedan jag och ungarna följde efter.
Igår så bakade storebror nån typ av mjuk kaka som han hade med sig till skolan idag och bjöd på tillsammans med pepparkakor som han bakade i tisdags. Lillebror och jag satt och stack nejlikor i apelsiner under tiden som storebror bakade... Jag tänkte att vi (jag och barnen, darling håller sig nog mer än gärna undan, men provsmakar nog villigt) ska julbaka lite i helgen så att det finns nån sorts fikabröd hemma under jullovet, vi har ju aldrig kakor och sånt hemma annars.
I dag så ska jag passa på att städa upp lite och börja med julpyntningen när pojkarna sover. Det ska bli så mysigt att få pynta i ordning i vår lilla stuga, ifjol så blev det ju aningen dåligt av den varan eftersom vi precis flyttade upp.
I morgon efter skolavslutningen så drar vi nog in till stan och passar på att handla julklappar till darling, spännande att se om lillebror kan hålla tyst om vad vi köper... Det känns så härligt att kunna göra något mysigt med båda ungarna, de gillar att gå på stan och äta lunch, fika, titta i butiker och sånt men vi gör det alldeles för sällan. Lillebror har ju hängt med mig in till stan några gånger de senaste veckorna men då har storebror varit i skolan, han är aningen avundsjuk över detta så på jullovet så lämnar vi nog pappa och lillebror hemma och drar in till stan bara han och jag nån dag.

Inga kommentarer: