måndag 22 februari 2010

Längtar efter sommar!

Nu börjar jag att bli aningen less på denna konstanta kyla som vi har, när vi vaknade i morse så var det -28,5. Det har varit rejält kallt sen i december och det känns som att vi gått omkring i yllestrumpor och tjocka tröjor inomhus sen dess... Nu vill vi kunna gå barfota både inne och ute och låta barnen springa ut utan att behöva bylta på sig så att de ser ut som michelingubbar.
Jag tror att kylan blev mera påtaglig i.o.m att mormor och moster kom fram till morbror med familj i Thailand igår och där hade de +31 grader. Aningen fuskigt om jag får säga vad jag tycker... Dessutom så får de träffa Arvid och det är ännu mera fusk!

Här rullar det på som vanligt, jag har fortfarande problem med axeln men det känns som att det ändå är på bättringsvägen även om jag fortfarande är väldigt handikappad och begränsad. Skulle sortera strumpor igår och kände att enbart det var för mycket...

Barnen växer som aldrig förr, ni kommer att bli chockade när ni ser dem för det är inte samma ungar som i somras, ibland funderar man på om någon bytt ut dem för de där ordentliga och stora barnen kan ju inte vara våra barn... :o)

Nä nu ska jag försöka att vika lite tvätt och plocka undan efter frukosten. Ha en underbar dag i solen trots kylan!

2 kommentarer:

Svenneboj sa...

Va mena du med en underbar dag i solen trots kylan...Fast d e ju klart...Vi har ju bara 36 grader i skuggan idag :-)

Erikssons sa...

å nu va du ju jätterolig!!! :oP