torsdag 3 juni 2010

Dagens status

Igår när vi hämtade hem darlingen så hade apoteket stängt och idag vid 12-tiden så åkte jag in för att hämta ut hans medicin. När jag kom till "vårt" apotek så hade de inte den medicinen hemma, jag bad att de skulle kolla om den fanns på nästa ställe och det gjorde den inte heller, det slutade med att hon ringde runt till alla apotek i kommunen och den var slut överallt!

Då fick jag starta "operation jaga nytt recept på annan medicin". Först ringde jag till avd. där han opererats, de hade då lunchstängt för samtal. Jag åkte hem och ringde en timme senare och blev då hänvisad till öron för läkaren var där för tillfället. Ringde växeln för att bli kopplad till öron och får veta att de hade slut på telefontider och att jag fick ringa mellan 8-11.30 i morrn. Då trodde jag att jag skulle få nåt bryt... Lyckades väl på något sätt få fram att det var akut och att darlingen inte fått i sig mer än några matskedar vätska sen i går och att han behövde smärtlindring och det NU! Jag blev kopplad till joursköterskan och hon var väldigt vänlig och tillmötesgående när jag förklarade situationen och kopplade mig vidare till läkaren som opererat igår.

Läkaren och jag dividerade fram och tillbaka och så skrev hon ut starka smärtstillande stolpiller(eftersom att darling inte kan svälja utan smärtlindring) och bad mig höra av mig igen om det inte blev bättre. Jag ropade till barnen och bad dem kolla till pappa och sköta sig snyggt för jag skulle iväg på medicinjakt.
Sladdade in på parkeringen på "vårt" apotek och får beskedet att de inte har medicinen hemma...!
Då kände jag bara för att sjunka ihop och antingen skratta, gråta eller skrika. Nu gjorde jag inget av dessa utan bad kvinnan att åter ringa runt och kolla var det fanns. På sjukhusapoteket fick hon napp, de hade 3 fp. och det var precis vad jag skulle ha så jag sladdade vidare och fick äntlingen komma hem till min älskling med smärtlindring... Kl 17 fick han äntligen sin medicin och kl. 18 så åt han först en isglass och sedan bad han om vaniljglass vilket han också stoppade i sig. Så nu har han ätit 4 isglassar och en liten skål vaniljglass sen han kom hem igår kväll. Det tar sig!

Inga kommentarer: