söndag 7 september 2008

Bröllop







Igår var vi på vigsel med efterföljande middag, det var som darling skrev tidigare min absolut bästa väninna och hennes älskade som gifte sig i Själevads kyrka, det var en stämningsfull och mycket rörande akt där jag fick gåshud och satt med tårar i ögonen hela tiden. Jag kunde inte låta bli att minnas tillbaka till för ett år sedan när det var vi som gifte oss, jag kände verkligen hur lycklig jag var då och hur lycklig jag är nu för att jag hittade världens underbaraste man... När vigselakten var genomförd så åkte vi snabbt hem för att möta upp mormor som skulle ha hand om barnen och hunden över natten, vi slängde in ungarna och drog vidare till Brattsands Viltfarm där middagen avnjöts under mycket trevliga former.

Denna dikt lästes upp för paret och var även den dikt som inledde vår vigselakt i Anundsjö kyrka 070901:

Måhända är han är den ende i världen som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden.
Måhända är hon är den ende som uppskattar hur fantastisk han är i varje liten sak han gör och i varje liten tanke.
De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och kan tro att andra kanske missar det.
De förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen.
Han har förstått, hon har förstått - det är därför vi har samlats här idag."

Inga kommentarer: