onsdag 3 mars 2010

Storm

Då har kylan äntligen gett med sig men nu stormar det istället men det låter faktiskt riktigt hemtrevligt när det viner runt husknuten. Vi har just nu -4,6 grader och man kan ana solen, det finns hopp om en vår trots allt...

Darlingen jobbar borta hela veckan och det är trist men vi får väl härda ut... I helgen som var så la vi nytt golv i hall och kök vilket darlingen redan bloggat om, men även jag måste göra det för snacka om att huset fick sig ett lyft! Det är som att komma in i ett annat hus, fastän golvet nu är mörkare så känns det ljusare. Det har även blivit varmare på golvet tack vare foamen som vi la under klickgolvet för den isolerar riktigt bra...
Till helgen ska vi fixa lite med förvaringen inne i badrummet så det blir nog toppen även det! Det känns skönt att man kan förändra med små medel och ändå få det riktigt fint och bra. Helst så skulle vi vilja bygga ut badrummet och göra om köket men man kan ju inte få allt på en gång...

Igår var Storebror hos en kompis efter skolan och Lillebror och jag var hemma och bakade en sockerkaka efter att jag råkat strula med äggkartan så att jag skadade 3 skal. Lilleror sa sen "vilken tur att jag ville att du skulle titta på mig när du skulle ställa upp äggen och de gick sönder så att vi måste baka av dem"... Hmmm... jag borde nog baka med barnen lite oftare känner jag... :o)

Mormor och moster är fortfarande kvar i det varma Thailand där Arvid tydligen tagit sina första steg igår, knappt 4 månader gammal... Det var dock med stöd av fastern men han hade gått med starka ben och blicken stadigt fäst på babysittern som han ville till. Han kommer att bli farlig den lille herrn, han kommer nog att knata iväg innan han är redo för det... :o)

Inga kommentarer: