måndag 20 december 2010

Då var veckan räddad...

Jag väcktes strax efter kl 3 av storebror som hade fått magsjuka, han hade inte bara kräkts utan han hade dessutom lyckats med att göra det på badrumsgolvet och därmed även på det berg av smutstvätt som han kom ner med igår efter att han "hittat" det under sin säng när han städade. Dessutom så stod lillebrors korg med ren tvätt i "skvättzonen" så all den tvätten får jag nu tvätta om plus alla badlakan som finns i trådkorgarna längst ner för de har säkerligen träffats.

Jag sms:ade då mormor som fyller år idag och gratulerade på födelsedagen och undrade om hon ville ha magsjuka i present eller om hon tyckte att vi skulle fira en annan dag. Hon valde alternativ 2, konstigt tycker jag... ;o)

Sanering av badrummet står alltså på dagens schema, inte jobb som jag trodde då jag somnade igårkväll. Men först ska jag nog försöka att sova en stund till, för om en timme ringer darlingens larm.

Inga kommentarer: