lördag 4 december 2010

Julmarknad

har jag varit på idag, skoj att tjäna lite extrapengar samtidigt som man får komma ut och träffa lite folk. Jag sålde struvor, rullrån, kladdkakemuffins, fudge samt mammas hemstickade alster. Hade sällskap av grannen så vi kunde hjälpa varandra och passa varandras bord när det behövdes. Jag sålde ganska bra men det var sämre med folk än i fjol.
Hemma så hade de bara haft en lugn och slapp dag, skönt det med. I morrn fortsätter vi med julstöket.

Vi har även testat våra Santa Mariamixer några gånger, tyvärr så funkade inte kameran som den skulle vid ena tillfället och så glömde jag att fota nästa gång. Vi gjorde först kycklingfiléer enl. receptet på påsens baksida gott och starkt, en annan gång så stekte jag Hajmal i smör, strödde över ungefär en halv påse kryddor och slog sen på grädde och blandade i kidneybönor och frusen broccolimix, detta åt vi till pasta. Jag måste säga att kryddorna var en höjdare till Hajmal!

Inga kommentarer: