måndag 13 december 2010

Mitt-i-natten-status

Bilden är inte den bästa, fotad med usel mobilkamera i adventstakens sken. Men ni kan nog ändå ana vad jag har sysslat med de sista timmarna...

Vi(jag) är klassföräldrar i både Lillebror och Storebrors klasser, detta innebär att vi bl.a ska ansvara för Luciafikat. Jag hade planerat det hela så bra med att jag skulle baka idag på förmiddan innan jag började jobba kl. 16. Problemet var bara det att jag hade inte tillräckligt med mjölk hemma och hann då inte åka och köpa OCH baka innan jobbet. Det hela löste sig tack vare mormor som kom som en räddande ängel med 3 liter mjölk när hon ändå kom hit för att se barnbarnen vara med i Luciatåget i kyrkan.

Tyvärr så finns det inga bilder från detta trots att darlingen, mormor och närmsta grannen var i kyrkan. De lyckades med bedriften att alla glömde kamerorna hemma, trist! Men så är livet ibland...

Hur som helst så är bullarna klara, och det doftar ljuvligt här i vårt hus. I morgon är en annan(säkerligen trött) dag...

Snön ligger vit på taken, endast mor är vaken...

God natt!

2 kommentarer:

Madde sa...

Ja du en lussekatt skulle man ju vilja ha till kaffe!!

Erikssons sa...

De blev supergoda. Hittade ett nytt recept som blev jättebra!