fredag 15 maj 2009

Här är det som vanligt...

Och tur är väl det, solen skiner och har så gjort mest hela veckan.
Igår var storebror på fotbollsträning, den första för året. Han missade premiären i tisdags efter en sträckning av nacken när han hoppade på studsmattan strax innan han skulle iväg och träna. Det blev ett varmt bad, alvedon och sedan sängläge istället för fotboll för honom men igår så var han "back on track".
Lillebror firade "förskolans dag" igår med utflykt till skogen med ryggsäck fylld med matsäck, han hade valt kalla pannkakor med socker och så ville han ha lakritskex(singoalla) och festis. Han hade glufsat i sig alla de tre pannkakorna och och av kexpaketet återstod enbart omslagspappret... Som tur var så hade han enligt fröken bjudit bort en hel del kex annars så hade han nog fått magknip.

Själv så stapplar jag fram som en gammal tant, min rygg krånglar igen. Efter att ha varit bra i så många år så har den varit totalt hopplös de sista veckorna, än har inte spikmattan gjort nån skillnad på den även om min blodcirkulation i ryggslutet förbättrats. Jag känner att jag inte blir lika kall som vanligt i svanken numera vilket inte är helt fel...
På måndag ska jag testa healing, det blir spännande för jag har inga förväntningar utan ser det som en rolig grej att prova på. Väninnan Z hade via någon på jobbet fått reda på att denna kvinna håller på att utbilda sig till healare och hon sökte testpersoner och jag hoppade på direkt, skoj att testa och se om hon kan se något om mig eller om det bara är "hokuspokus" utan verklighetsförankring. Vem vet, hon kan kanske fixa min skruttrygg... =0)


Inga kommentarer: