söndag 17 maj 2009

Som darling nyss skrev...

Så har vi varit i stugan i helgen... Det blev så himla bra, än är inte allt klart men köksinredningen är på plats och det är det viktigaste. Vilken skillnad det var att laga mat i nya köket(även om det bara blev pulvermos och burkkorv idag), det är ljust och har rätt höjd och så hade jag allt inom bekvämt räckhåll. Förut så fick jag springa mellan köket och altanen, dessutom så var bänkarna inte högre än ca 70 cm(och ni som känner mig vet ju hur lång jag är) och så var det trångt och mörkt. Nu kan jag stå och se ut över sjön när jag lagar mat och diskar, helt underbart!
Helgen har varit intensiv, vi har varit igång från 8-tiden igår och 7-tiden idag och hållit på hela dagarna ändå känner jag mig relativt pigg. Jag tillgodogör mig nog sömnen bättre däruppe. Barnen däremot blir helt knäckta, antagligen för att de är igång hela dagarna, de springer, cyklar och spelar fotboll. Favoritsysslan är att leka vid bäcken, som tur är har ingen av dem ramlat i. Än så länge är det är aningen för kallt för ofrivilliga dopp.
Nu ska jag göra darlingen sällskap och sova en stund. Natti, natti!

I morgon är det dags för healing, spännande!

Inga kommentarer: