söndag 17 januari 2010

Söndag

Här har lugnet precis infunnit sig. Lillebror ska på födelsedagskalas på Knasiga kojan, Darlingen och Storebror har skjutsat in honom till stan. Själv ska jag nog snart passa på och ta mig en tupplur, inte alla söndagar som man får chansen till det...

Här lunkar det på som vanligt, vad som är lite ovanligt är väl att jag återgått till jobbet och har jobbat i en vecka nu.
Kylan har gett med sig och nu har vi bara ynka -1,6 grader och det är inte bra det heller för nu blir det väl snart tö och då blir vägarna usla, hittills så har vi haft väldigt fina vägar denna vinter. Det märks även att det går mot ljusare tider, det är inte längre mörkt kl.15 och det är inte heller becksvart nattetid. Härligt, nu dröjer det förhoppningsvis inte länge tills vi hör fågelkvitter och takdropp och njuter av solens varma strålar.

Barnen växer som aldrig förr, de måste ha fått i sig växtgödning istället för julmust under lovet tror jag. Ni kommer att bli förvånade då ni ser dem igen ni som inte träffat dem på länge. T.o.m vi som ser dem varje dag märker skillnad, Storebror har numera storlek 37 på sina skridskor!!!

Nu ska jag fortsätta att vila öron och ögon en stund, snart är de åter hemma och då snurrar det på som vanligt igen... Ha det så gott tills vi hörs!!

Inga kommentarer: