torsdag 28 januari 2010

Mycket snö...

Idag när vi vakna så var det så mycket snö på gården att det knappt gick att gå ut så barnen kom inte iväg till skolan. Jag själv kom iväg till jobbet då jag kunde gå upp på vägen och bli upplockad av herr Q som jag samåker med.
Vid 13.00 fick jag rapport om att traktorn kom och plogade bort all snö åt oss men antar att den hade varit ute på mer akuta röjningar innan han kom till oss.
Frun i huset jobbar eftermiddag idag. Själv kila jag iväg på ett möte i grannbyn för att diskutera samarbete inom innebandyn med m.m. Nu på kvällen har jag skottat det som inte traktorn kunde komma åt och så har jag satt dit en ny vajersläpet.
Nu gott folk är det sova som gäller. Kanske lika bra att ställa klockan någon timme tidigare ifall snön vill komma under natten....God natt

Inga kommentarer: