torsdag 9 april 2009

Skärtorsdag, tulpaner och påskgubbar...




Dagen började med att lillebror ikläddes påskgubbekläder, förskolebarnen skulle gå till äldreboendet utklädda till påskkärringar och gubbar och där sjunga för pensionärerna. Jag åkte in till stan, levererade 2 lådor kladdkaka till sanerarna och sen mötte jag upp bästa J. Vi traskade runt på stan och köpte presenter till våra män(vi har förlovningsdag idag och de har förlovningsdag i morgon och sen fyller U år på söndag)samt en vårjacka till mig. Vi åt även lunch, kinabuffé vilket var supergott som alltid. Jag skjutsade hem J och åkte hemåt för att hämta barnen.
Strax därefter så kom darling hem med ett knippe tulpaner till mig, vilket var överraskande men uppskattat. Lillebror var jättetrött och föreslog självmant att han skulle lägga sig tidigt vilket jag inte hade något emot(jag följde gärna med och sov en stund). Nu är det lugnt och stilla här hemma och vi sitter och tittar på "Hjälp, jag är med i en Japansk tv-show" på 5:an. Nu är darling ledig i 4 dagar och barnen i 10, själv så får jag sköta pluggeriet kvällstid till veckan så att barnen får ha påsklov men det ska nog gå bra.

Inga kommentarer: