måndag 2 februari 2009

Förklaring till helvetesklockan...

När jag sov över hos min darling de första nätterna när vi nyss träffats så höll jag bokstavligen på att dö när hans helvetesklocka satte igång, så nära hjärtinfarkt har jag nog aldrig varit varken förr eller senare... Tänk er tanken att ligga och sova skönt och helt plötsligt från tomma intet så kommer det värsta otäcka oljud ni kan tänka er... Mitt hjärta hamnade i halsgropen och min puls gick nog upp till det dubbla, jag stod ut ett par nätter men sedan förbjöd jag honom att använda denna klocka när jag sov där, jag erbjöd mig att väcka honom istället eftersom jag ändå skulle vakna av helvetesklockan men om jag vaknade av mitt egna "lugna" alarm på mobilen så skulle mitt blodtryck och min puls hålla sig på normal nivå och jag skulle troligtvis överleva vårt första år tillsammans. Detta har vi fortsatt med, jag väcker honom på mornarna och darling använder sin helvetesklocka då jag inte är hemma nattetid och jag har överlevt...

Inga kommentarer: