torsdag 19 februari 2009

Man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken...

Kylan bara vilade lite igår... Idag har vi åter -26 och jag tycker att sommaren verkar längre bort än någonsin... Jag ska väl egentligen inte klaga för det är så här en normal vinter alltid såg ut här förut massor med snö och kyla men vi har blivit bortskämda med snöfattiga och milda vintrar de senaste åren. Ifjol hade vi t.ex. bara ett dygn som var kallare än -20(vad jag minns) och det är ju jätteovanligt men det var väl bra för darling att vänja sig med kylan lite försiktigt första året... =0)
Vi fick mail av moster(min syster) igår och hon skrev att de har ca 60 grader i solen, 30 i skuggan och mellan 28-33 i vattnet. Jag måste medge att det känns frestande att sälja allt och boka en resa dit...

Inga kommentarer: