söndag 26 oktober 2008

Hemma igen


Så... Då är vi åter hemma igen efter helv****resan... Nerresan gick ju bra, kom dock iväg lite senare än vad vi tänkt, darling körde och solen sken, sen kom vi då till Uppsala...

Först så hittade vi inte rätt mack där vi skulle hämta släpet, de är dåliga på att sätta upp vägskyltar i Uppsala, när vi hittat rätt så hade de inte skrivit hyrkontraktet trots att darling bett om det när han ringde och han som skulle skriva visste inte hur han skulle skriva och den andre på macken var lika orutinerad som den förste... vi blev nästan en timme försenad pga deras strul.

Sen så skulle vi ut till Gottsunda för att hämta den där förb****de sargen (det enda som existerat för darling de senaste veckorna), då har de inte skyltat den väg som vi skulle in på. Men, men... Det löste sig för jag gjorde en snygg men säkert olaglig U-sväng och kom då rätt, vi hittade fram till skolan där sargen fanns, sen så skulle vi lasta och det var inte det enklaste men vi fick på allt och kunde då styra kosan norrut.

Vi hade bett om att de skulle lägga på vinterdäck när vi ringde och bokade släpet men det hade de inte gjort så vi stannade på första bästa rastplats för att byta däck och rasta Tindra (som också var med) darling bytte det första däcket, vilket var halvdåligt med luft i men vi tänkte att vi stannar på första mack och pumpar. Hissar upp släpet på andra sidan och plockar fram det andra däcket då visar det sig att det är helt blankslitet på en handflatsstor fläck så det var bara att sänka ner släpet och byta tillbaka till sommardäck på andra sidan med... Vi rullar då iväg 1,5 timme försenad pga mackens slarv...

Allt går bra och vi kommer strax norr om Hudiksvall, stannar för en kisspaus och rattar vidare. DÅ börjar det stt regna, först lite skvitter men SEN så regnade det och regnade och regnade... Ibland mindre men oftast mer... Jag kör och darling sitter bredvid och... SOVER!!! Jag puttar honom i sidan och väser: -om jag kör i det här vädret så får du banne mig hålla ögonen öppna och titta efter djur du med... och jag kör och darling SOVER... 3 gånger fick jag putta på honom och han somnade säkert fler gånger men jag kunde ju inte kolla honom hela tiden... Himla bra co-driver jag har... :-D

Hur som helst så kom vi oss hem och kunde stupa isäng vid 00.30-tiden... Vilken himla tur att ungarna fick vara hos mormor, både för deras och vår skull... De må vara rutinerade långresenärer men jag tror att det skulle ha blivit en hel del gnäll och bråk om de följt med...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nääää stämmer inte att sargen varit mitt senaste tjat! Bara transporten av den. Hade företag som var villig att hämta den men trodde att dom skulle lasta på den men det behövde man göra själv så varför då åka ner och hem tomhänt igen. Lika smidigt att hämta den själv då...'
Älskar min underbara hustru som ställde upp fast hon hon hota med skilsmässa.....

Anonym sa...

Ähhhh, ursäkter... ;-) Jag är dock glad att vi fick plats med allt så att det inte blev nån skilsmässa... :-)*puss på dä daaarling*