torsdag 30 oktober 2008

Lyckad tisdag




I tisdags så var jag, barnen och bästa väninnans äldste son på bio. Vi såg Wall-E vilken gillades starkt av barnen.
När vi kom hem så var morbror hos oss för att ta med sig storebror på äventyr... Storebror hade önskat sig att få gå på en MoDo-hockeymatch med morbror men fick ju inte det i fördelsedagspresent, på tisdagsmorgonen så ringde då brorsan och frågade hur länge storebror fick vara uppe eftersom han hade fått tag på två biljetter till hockeyn. Jag sa att det var ok eftersom han inte skulle till fritids förrän vid 10 nästa dag. Vi sa inget till storebror utan han satte sig i morbrors bil och jag frågade honom vad han skulle göra, han svarade jag vet inte... Då sträckte morbror fram 2 biljetter och storebror läste: MoDo - hockey - biljett och så föll 5-öringen ned och hans ben började att gå som trumpinnar av iver och ett brett, brett leende spred sig över hans ansikte... :-D
De kom hem strax efter 22-tiden och lyckligare pojke har jag sällan skådat... MoDo hade ju vunnit över Brynäs med 6-0!!! Gissa om populära morbror nu klättrat ännu högre på popularitetsstegen...

Inga kommentarer: