måndag 6 oktober 2008

Måndag

Igår så genomförde vi "den stora rensningen" dvs. vi röjde pojkarnas rum, rensade ut de leksaker som var trasiga och de leksaker som de ej leker med längre. Hos storebror hördes vilda protester först för han skulle spara precis ALLT! då fick far i huset nog och gick ner och städade istället tills storebror förstod att han inte skulle få någon hjälp om han inte gick med på att kasta och rensa. Efter det så var han riktigt duktig... Lillebror var duktig från första början, han sa bara: -kasta, den är trasig, -lägg bort, den är för småbarn osv. :-D När de la sig så hade de välstädade rum, nu hör jag hur de grejjar uppe och jag är inte så säker på att det är lika fint längre för det går inte lugnt till kan jag säga...

Idag så inträffade årets första halka (vad jag vet iaf...). Det har regnat mest hela veckan och så även igår men nu på morgonen så var det -0.6 och en tunn ishinna på allt när darling skulle åka till jobbet. Nu är det -1.9 och gräsmattan är täckt av frost. Det är ändå sent för att vara här, oftast så har det snöat minst en gång vid den här tiden. Det tinar oftast bort direkt men jag minns att en gång i början av 90-talet så kom snön i slutet på september eller om det var i början av oktober och låg kvar hela vintern, då blev det panik må jag säga för jag hade inga vinterdäck på, utemöblerna stod fortfarande ute osv... :-)

Inga kommentarer: