onsdag 1 oktober 2008

Sista natten

Sitter på jobbet, jobbar sista natten för denna gång... Det ska bli skönt att få sova på natten istället för att vara vaken.
Jag måste hitta ett nytt jobb snart, det ÄR tufft med nattjobb, speciellt nu när kommunen fått hjärnsläpp och tycker att vi ska jobba mer för samma lön, natt-tjänsterna ska ändras så att vi ska jobba 7 nätter, 7 kvällar och varannan helg på fyra veckor istället för 10 nätter/månad och var tredje helg som vi gör nu... Jag vill INTE jobba kvällar och inte få träffa min familj på flera dagar. Det är ju så det kommer att bli eftersom detta ska införas om drygt ett år och lillebror börjar skolan nästa höst. De dagar som jag jobbar kväll så kommer jag att lämna barnen på skolan, åka hem, åka till jobbet och komma hem vid 21.30 då de sover och detta 7 ggr/ månad... Jag är beredd på att hoppa på i princip vilket jobb som helst nu för att komma ifrån detta, är inte det här kvinnofälla så vet jag inte vad det är...

Inga kommentarer: