måndag 29 juni 2009

En underbar helg

har vi haft.
Vi har tillbringat helgen i stugan, vi åkte upp i fredags och kom hem nu i morse. Vi har solat, badat, solat och badat. Igår så var det 25 grader i vattnet och det var så himla skönt. Vi har verkligen tagit dagen som den kom, på lördagen så lagade vi middag på stranden över öppen eld. Jag hade hittat en typ av stekpåsar av aluminium som man kan använda på grillen så vi åt lax och skivad potatis med vitlök och kryddor, supergott! Igår så stekte vi pannkakor på muurikkan till lunch, jag gjorde smet som jag hällde över i en petflaska så det var väldigt enkelt att hälla smeten på muurikkan sen... Barnen tyckte att det var jättemysigt. Efter lunch så hämtade vi Tindra så att hon också fick bada, det märktes att hon tyckte att det var skönt att svalka sig för det var inga problem att få henne att gå ut i vattnet, normalt brukar det behövas en hel del lock och pock för att få henne att simma.

Barnen är bruna som pepparkakor och darling brände sina knäveck och framsidan på låren. Igår em skjutsade vi barnen till mormor, de ska vara där eftersom jag ska göra ett prov i dag. När vi kom tillbaka till stugan så städade vi undan och diskade bort, jag höll fullkomligt på att flyta bort så när vi var klara så gick vi och tog oss ett kvällsdopp vid 21-tiden. Det var helt enkelt ljuvligt, sjön var spegelblank och det var varmt i både vatten och luft. Jag simmade några vändor längs stranden och sen så kändes det som att det skulle gå betydligt lättare att somna.

Inga kommentarer: