måndag 15 juni 2009

Nu är sommaren här...

barnen började simskolan i morse och vi har just nu ca 15 grader(när de var på simskolan så var det runt +10), dock aningen varmare än vad de hotade med i onsdags... Storebror är i skrivande stund borta på idrottsplatsen där det denna vecka pågår en "allaktivitetsvecka", idag och i morgon är det fotboll på schemat, på onsdag innebandy(då är även darling och jag inblandade, darling som tränare och jag är "mattant" den dagen, lillebror får väl vara serveringspersonal), fast då håller de till inne på dansbanan och på torsdag är det friidrott.

I helgen så har vi jobbat i stugan, vi tänkte först bara åka dit och ta det lugnt och "bara va" men darling kom på andra tankar och började att riva väggen mellan gamla köket och sovrummet, jag tog på mig arbetskläderna och satte igång jag med. Efter några timmar så hade vi rivit väggen, burit ut allt skräp, satt igen gamla sovrumsdörren och även lagt matta på golvet. Nu har vi ett sovrum som kan kallas för sovrum, förut var det inte ens 4 kvadrat stort, nu är det ca 6,5 kvadrat, vi har satt in en våningssäng och garderob och ändå så finns det "massor" med golvyta kvar. Det blir himla bekvämt nu när man kan skicka in barnen på rummet för att leka istället för att ha alla saker inne i "vardagsrummet" och ockupera hela golvet där. Nu återstår det bara målning och tapetsering för att det ska kännas "färdigt". Vi möblerade också om i "vardagsrummet" och har nu ställt soffan mot sovrumsväggen och det känns mycket rymligare nu, man kan dessutom sitta i soffan och njuta av brasan, vilket inte fungerade förut...

Inga kommentarer: