onsdag 10 juni 2009

I morgon...

så är det skolavslutning! Storebror har idag gjort sin sista skoldag för terminen och i morgon så är det skolavslutning i kyrkan som gäller och sen så blir det fika på logen i "Rättargården". Därefter så väntar 10 härliga, långa, lediga veckor för barnen(jag måste plugga ändå) förhoppningsvis så blir det varmare än vad det är just nu för på måndag börjar simskolan men det ser ut att bli en kall start, enligt http://www.yr.no/ så ska det bara vara +6 på måndag för att sedan sakta stiga nån dag senare.
Jag kan inte fatta att tiden går så fort, till hösten börjar lillebror "miniettan"(F-klass) och då har vi inga småbarn längre. Han har verkligen blivit stor, igår när han tog på sig fotbollskläderna så såg han flera år äldre ut än vad han brukar. Det är nog bara att acceptera, han kommer nog inte att vara "mammas fis" så länge till. Bäst att passa på att njuta av att jag fortfarande får pussar och kramar när jag lämnar och hämtar, i morgon kan det vara för sent... Storebror skulle hellre dö än att pussa och krama mig vid hämtning och lämning numera(även om det än går bra hemma där inga kompisar ser)... =0)
I morgon åker darling till Umeå för att jobba men som tur är så kommer han hem samma dag så att han kan vara med på avslutningen(som är på kvällen) han med. De har ordnat det så bra att skolavslutningen är kvällstid här så att de flesta föräldrarna kan vara med. Det är så mysigt att sitta i kyrkan och höra barnen sjunga "Idas sommarvisa", det vill man ju helst inte missa...

Inga kommentarer: