tisdag 23 juni 2009

Nu är värmen här!

Just nu är det ca 17 grader ute, värmen har äntligen kommit till oss och jag hoppas att den stannar kvar. Vi var i stugan i går en sväng för att hämta katten som var ute på vandring när vi skulle åka hem i söndags och innan vi skulle åka hem så ville barnen bada, det var då endast 14 grader i vattnet men det bör ändra sig snabbt om värmen fortsätter. inomhus har vi 24 grader och jag fasar för att gå och lägga mig, jag har svårt att sova om det är för varmt.
I morgon så åker darling till Umeå och jobbar, han blir nog kvar till på fredag så jag ska fixa i ordning några matlådor så att han får mat med sig men det känns jobbigt att laga mat nu när det är så varmt. Men några maträtter ska jag nog få till, jag hittade lite mat i frysen så jag behöver inte göra så mycket som tur är... Nu har han bara 8 arbetsdagar kvar tills han har 4v semester, det känns bra. Längtar tills vi får ha honom hemma...
Barnen går på simskola varje dag och är som fiskar i vattnet, det är roligt att se hur snabbt de utvecklas. Storebror simmade faktiskt 3 meter "på riktigt" när han badade vid stugan, tidigare har han använt sig av "hundsim". Snart så är det även dags för bastu och bad i havet men jag gruvar mig inför baden, enligt http://www.yr.no/ så ska det bara vara runt 15 grader den närmsta veckan och det känns som att det blir svårt att det ska hinna bli nån värme i vattnet innan vi åker... men än finns det tid så vi får hoppas att värmen kommer dit med...

Inga kommentarer: