onsdag 18 mars 2009

Då var det gjort... Pizza och hemligheter...


Nära och kära vet vad vi sysslat med under de senaste dagarna/veckorna, nu är allt ivägskickat och satt i rullning... Lite kryptiskt kanske men mer varken vill eller kan jag skriva för tillfället...
Idag så åkte vi in och hämtade darling när han slutade jobbet sen åkte vi iväg och åt pizza, det är nog ett halvår sen sist vi åt "köpepizza", gott men fy vad mätt jag blev, lämnade minst en 3:e-del men var nog tillräckligt mätt efter halva. Köper nog en barnpizza nästa gång, en vanlig är alldeles för mycket... Barnen tyckte att det var roligt med "lyx" mitt i veckan och skötte sig ypperligt bra, skönt för lillebror brukar inte klara sånt speciellt bra när han är så trött som han var idag. Vi kom hem strax före 18 och barnen gick genast och tog på pyjamas och borstade tänderna, darling åkte iväg och tränade ungdomarna i innebandy, storebror kom ner och läste sin läsläxa för mig samtidigt som lillebror gick och la sig. Storebror satt bara och gäspade så jag sa åt honom att gå upp och lägga sig och läsa en stund och sedan släcka. "Nej jag orkar inte jag vill sova nu" blev hans svar... Har de drabbats av vårtrötthet månne? Jag är också extremt trött just för tillfället, vi är väl inte vana med solljuset... Nu ska jag gå upp och lägga mig, i morgon är det en ny dag med studier och andra sysslor.

Inga kommentarer: