lördag 21 mars 2009

Nu är det vår, hej och hå vad det går...

Igår var det runt +6 och spöregn, idag strålande sol och +2. Det töar så mycket att jag knappt kom upp på vägen igårkväll när vi skulle hämta darling, snön har luckrats upp så det bara var en lös sörja. Det spann och jag fick ta om 3 gånger innan jag var uppe på vägen och då kunde jag inte svänga vänster direkt heller utan jag fick åka över vägen och in på grannens infart och backa ut på vägen och vända så. Sen så gick det bra för stora vägen är helt bar men när vi kom hem igen så var det ungefär samma problem att ta sig in igen. Jag var tvungen att backa in för det finns inte en chans att det ska gå att vända idag om vi ska åka iväg. Hoppas att det töar snabbt nu eller att det fryser på inatt för det är hopplöst att ha det som vi har det nu...

Inga kommentarer: