måndag 30 mars 2009

Gräsänka...

Idag så skulle jag skjutsa kusindottern till stan och eftersom det var ganska tomt i tanken så tänkte jag att det är lika bra att svänga in och tanka när jag passerade. När vi kom till macken så var mormor där och lillebror sprang direkt till henne och ville följa med hem till mormor, vilket han fick. Mormor och jag skulle båda tanka och när vi skulle sätta in kortet så stod det att bensinen var slut, snopet! så jag fick köra på ångorna in till stan för att tanka där istället. När jag hade tankat färdigt så hade jag fyllt i 52,86 liter och tanken rymmer 54l...! Storebror och jag åkte sen bort till darlings jobb och hämtade innebandyglasögon som han köpt men glömt att ta hem. När vi gjort det så åkte vi hem till mormor för att hämta lillebror, väl där blev vi bjudna på middag, inte helt fel. Nu ligger lillebror och försöker sova och storebror är på innebandy, när storebror är duschad och klar och i säng så ska jag städa undan lite på nedervåningen och sedan sätta mig med denna veckas skoluppgifter innan det är min tur för sängen. I morgon ska jag börja dagen med simning, bubbel och bastu, inte helt fel sätt att starta en tråkig tisdag på...

Inga kommentarer: