söndag 8 mars 2009

Gråväder...

Söndag=vilodag...? Inte här, idag så rensar och röjer vi för allt vad tygeln håller. Härligt att öppna upp och vädra och släppa in lite vårluft och samtidigt vädra ut allt gammalt damm... Jag önskar att det vore så enkelt att bli kvitt all annan gammal skit som har en tendens att dyka upp när man minst anar det, tänk om man bara kunde öppna dörren och släppa ut det och så blev allt som vanligt igen. Ni som känner oss vet vad jag menar...

Idag är sista dagen på sportlovet, barnen har varit ute i gråvädret och lekt. Det regn-snöar och är ca -1 grad. Nu ligger de och vilar, lillebror sover nog eftersom darling nyss kom ner. I morgon börjar allvaret med skola igen. Jag hoppas även på att få ett positivt besked från csn, i morgon. Jag vill verkligen börja plugga på heltid nu. men om det blir så att jag inte får bidrag så kommer jag att börja läsa på 25% istället till att börja med. Det kan ju hända att jag hinner och orkar med att läsa på 50% med men jag börjar med 25% till att börja med men jag håller tummarna för att det blir positivt från csn så att jag slipper fundera på hur jag ska göra.

Nä nu ska jag fortsätta med städningen! Ha en fortsatt bra söndag!

Inga kommentarer: