lördag 14 mars 2009

Fullspäckad lördag

Vi började med frukost och sen så drog vi iväg till dagens skidtävling. När vi åkte så var det grått och snön föll men innan vi åkt de ca 2 milen så sken solen från en klarblå himmel och temperaturen kröp upp till ca +3, en underbar dag med andra ord. När vi kom fram så klättrade lillebror upp i första bästa snöhög och höll sig där resten av tiden, storebror drog ut i spåret och körde ett provvarv för att hitta rätt. Sen var det dags och han kom i mål på dryga 10 minuter, han hade förbättrat sitt resultat med 4 minuter sen förra gången, inte illa! Lillebror hade då åkt ner från snöhögen och började bli för trött för sitt eget bästa, då han bet sin mor i magen förbarmade sig mormodern och tog med sig den lilla tröttmössan hem till sig. Vi fikade lite och sedan åkte vi med till mormor och hämtade ett litet skrivbord som jag ska ha nu när jag blivit student... Ja vi tog naturligtvis med oss lillebror hem också... =0)

På väg hem så somnade lillebror i bilen(behövligt) och sov vidare i drygt en timme, väninnan med barn dök upp och sen var det full fart resten av eftermiddagen men det är tydligt att våra barn inte är vana att vara sociala på kvällarna för den trevliga dagen avslutades med gråt och bråk för den trötta storebrodern som slocknade direkt när han slutat skrika strax efter 20... Nu sitter darling och jag och ser slutet av melodifestivalen och konstaterar att årets vinnare nog inte är helt fel... Strax så ska vi med göra barnen sällskap och sova vi med, det har varit en lång dag idag... Jag ska bara plugga lite så att jag slipper sitta med allt i morgonkväll...

Inga kommentarer: