måndag 5 januari 2009

Effektivitetsryck på kvällssidan


"Dagens lyxproblem"
Igår när jag skrivit om storebrors städrutiner så visade jag honom bloggen, det dröjde inte länge innan han kom och sa "mamma, nu har jag städat rummet och burit ner tvätten". Hmmm... Jag undrar om han skämdes över att alla kunde se det... =0) Jag hade precis tvättat bort berget som låg OVANPÅ tvättkorgarna och går in i badrummet och tittar. Där PÅ tvättkorgarna så ligger ett Ä N N U S T Ö R R E berg av tvätt än det jag nyss tvättat bort. *suck* Hur ska jag få honom att komma ner med sin tvätt varje dag istället för att spara ihop ett berg...?

Jag har ju hållit på och surrat om att plocka bort tomtar och sånt nu under några dagar men har helt enkelt varit alldeles för lat... Hur som helst så hörde jag hur det lät i hallen nu i kväll vid 18-tiden och jag gick och kollade vad som var på gång, där satt darling och gick igenom en kartong med skor. Han fick en kartong över och jag gick och packade ner tomtarna. När jag höll på med det så hämtade darling ännu fler kartonger och till sist så hade vi gått igenom flera kartonger och kastat ungefär en säck med skräp som vi helt i onödan släpat hit upp när vi flyttade...
I morgon så ska vi gå igenom resten av kartongerna som finns uppe i skrubben och slänga allt som vi inte använt de senaste åren, förhoppningsvis så hinner vi även med de kartonger som vi har i förrådet ute med. Grejor som är nåt att ha men som vi inte använder kommer vi dock att lägga i speciella kartonger och försöka att sälja till sommaren då de har bakluckeloppis borta vid muséet här i byn, det skulle vara trevligt om vårt skräp kan göra någon annan lycklig och oss några kronor rikare... Dessutom så skulle det vara så himla skönt att få slänga allt skräp som man samlat på sig. Det värsta är att det är ju inte bara här jag har grejor utan jag har grejor både i uthusen där mamma bor och där pappa hade sitt föräldrahem. Det handlar om en hel del rensning om jag ska inbilla mig att jag ska kunna förvara alla mina saker hemma hos oss.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, backluckeloppis är det lite ont om i Stockholm.. Det skulle vara så charmigt att ha det!