fredag 2 januari 2009

Kallt...

...har det varit idag. Som kallast var det -22... Kan säga att pannan gått för högtryck. I morse så åkte jag iväg till sjukgymnasten efter frukost och aj! vad han misshandlade mig idag, det kändes att jag inte varit där på över en vecka. När jag kom hem så hade maken städat upp i röran i hallen och jag fortsatte i köket samtidigt som jag värmde upp rester som fick bli dagens lunch. Sen gick darling upp med barnen så att de skulle sova lite middag, de har inte hämtat sig från nyårsfirandet än. Igår så hörde jag ett vrål utifrån när barnen var ute på kvällssidan, rusade ut och hann precis stoppa storebror från att slå till lillebror med en spade, gissa om han (storebror) fick gå in och göra kväll... Detta var 17.30, 17.45 så låg han i sängen ombytt, tandborstad och sovande =0) Han sov som en stock till strax före 8 i morse, alltså ca 14 timmar, var han trött eller var han trött...?
När barnen (och maken) sov middag så passade jag på att städa färdigt köket och vardagsrummet. När familjen sovit färdigt så klädde de på sig och drog iväg till tjärnen för att åka skridskor, jag fortsatte pysslandet och förberedde middagsmaten. Bästa J och hennes yngste son skulle komma på besök och äta med oss och de dök upp vid 16-tiden när the family precis kommit hem igen. Mysigt att få träffas igen, vi ses alldeles för sällan trots att vi bor så nära, det är ju bara 1,5 mil... När vi precis ätit färdigt så kom mormor och moster + mosters väninna K förbi på en snabbvisit på väg hem från stan. Vid 20-tiden så åkte J & H hemåt och vi nattade pojkarna. Nu sitter darling uppe i sovrummet och spelar Playstation som vi lånat av morbror och jag sitter och slösurfar innan jag ska plocka ur diskmaskinen...
I morgon ska vi börja bortstädandet av julen, lika bra att passa på när vi är hemma båda två eftersom jag inte får lyfta så mycket på grund av axeln. Ska även försöka att hinna med att gå igenom en del av våra ouppackade flyttkartonger och förhoppningsvis kasta en hel del. Det blir skönt att få rensa och få lite bättre plats här hemma.
Ha en trevlig helg alla!

Inga kommentarer: