lördag 3 januari 2009

Lilla E som nu är stor...

Detta citat knyckte jag från E:s blogg bara för att jag tycker att det stämmer så himla bra på hur det var/är...

Idag hittade jag en blogg som gjorde mig både glad och ledsen...
En gång för många år sen så hade jag en "väninna" (som det skar sig helt med under 2007). Hon hade 2 bonusbarn som hon rent ut sagt behandlade som skit, speciellt den äldre av dem E, hackade hon på. Denna gulliga unge (som hon var då, nu är hon en halvvuxen, vacker ung kvinna) var blond och söt, hon hade runda kinder och världens finaste ögon. Bonusmamman tyckte att E var tjock (vilket hon absolut inte var) och drog sig tydligen inte för att påpeka det för E, vilket gjorde att E fick ätstörningar och mådde allmänt dåligt. Allt detta upptäckte jag idag när jag läste igenom hennes blogg från början till slut. Det gör så ont i mig att upptäcka hur det var, jag önskar att jag hade kunnat göra din uppväxt bättre gumman... E och hennes syster kom till mig och min exman tillsammans med deras bonussyster på påsk- och sommarloven under ett par år. E "adopterade" mig som sin gudmor (eftersom hon bara hade en (?) gudfar), vilket gjorde mig väldigt glad och stolt. Tyvärr så tappade vi kontakten då "väninnan" och E:s pappa skilde sig och jag har under alla år tänkt på E och undrat hur det gått för henne i livet. E hade/har ett stort hjärta, var/är väldigt konstnärlig, hon ritade och sjöng dagarna i ända (hon har även jättefina bilder i sin blogg), jag tror faktiskt att jag har ett jättefint kort kvar i sommarstugan som hon målade till mig på min födelsedag den sista sommaren vi sågs... Jag är glad att det gått så bra för dig E trots det du utsatts för...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, du anar inte hur glad och berörd jag blir av det här! Och jag är så himmla glad att du hörde av dig. Det är så skönt att det finns vuxna som bryr sig när man faktiskt börjar tvivla på att de flesta saknar vett över huvud taget.

Visst kan jag fortfarande känna mig arg och besviken över vad hon gjort mot mig, men speciellt arg är jag på pappa, som aldrig tog tag i saken på riktigt, och som än idag låter saker fortsätta ske.

Hur är det med dig & familjen annars? :)

Anonym sa...

Kunde inte sagt det bättre själv!

Jag lägger till er :) Vi hörs senare. All kärlek