torsdag 1 januari 2009

Nytt år...

Vi firade in det nya året tillsammans med bästa J och hennes familj hemma hos J:s syster med familj. Vi hade planerat att bara vara hemma och "va", pratade med J på fm. som bjöd med oss till E-L, efter att lillebror sovit sen middag så kände vi att vi kunde tacka ja. Vi klädde upp oss, packade in oss i bilen och drog iväg när barnen normalt lägger sig. Vi hade en trevlig, lugn men rolig kväll med bästa vänner och trötta barn, allt gick bra förutom att storebror fick en studsboll mot ögat vilket gjorde ont. Jag tror dock att smärtan förstorades pga. trötthet, barnen är ju inte vana att vara vakna efter 20-tiden... Vi kom hem vid 2-tiden med 2 sovande barn i baksätet, storebror var totalt förvirrad då vi ställde ut honom på gården, han gick mot huset men vände och gick tillbaka till bilen och stod där som ett fån. =0) Han har absolut noll koll om han blir väckt eller vaknar strax efter att han har somnat... Lillebror däremot (som vaknade till ordentligt) gnällde över att allt var så jobbigt och det förstår jag att det var, inte lätt att vara liten och trött...
Nu ligger alla och sover middag eftersom storebror tyckte att han sovit tillräckligt bara för att klockan var 8.30, vad han inte insåg var att han trots det bara sovit 6 timmar och han brukar sova ca 11... Jag har bara sovit 4 eftersom jag eldade när vi kom hem och sen så var jag så pigg att jag låg och läste till 4-tiden. Jag ska nog gå och göra familjen sällskap och sova en stund...

Ha en bra nyårsdag!

Inga kommentarer: