måndag 26 januari 2009

Studiedag och läkarbesök

Så här mörkt var det inte, det blev mycket mörkare i kameran...
Idag så var det studiedag för lärarna så barnen var hemma, detta innebar att jag var tvungen att ta med mig båda barnen när jag skulle till läkaren med efterföljande sjukgymnastbesök. Barnen skulle med andra ord behöva sköta sig väntande i väntrum i nästan 2 timmar. Förvånande nog så skötte de sig exemplariskt, jag trodde att det var mina ungar som levde rövare i väntrummet när jag kom ut ifrån min minioperation, jag tog bort en "geniknöl" (fettknuta) uppe på huvudet men det visade sig att det var tre andra ungar (som hade sina föräldrar där) som höll på att riva stället, våra satt väluppfostrat och väntade på att vi skulle gå vidare till sjukgymnasten. Han gav mig däremot en rejäl utskällning, han tyckte att det var helt vansinne att jag hade jobbat 10 timmar i ett streck första gången jag jobbade, jag kunde inte annat än att hålla med.

När vi åkte hem så lovade jag barnen att de skulle få åka skridskor på em. när lillebror sovit middag. Vi åt en lätt lunch och sen så var lillebror snabb på att lägga sig och han somnade mer eller mindre direkt. När han vaknat så pälsade vi på oss och åkte iväg bort till skolan och hockeyplanen. Barnen började att åka runt och strax efter så kom det en bil till och då visade det sig att 2 av storebrors klasskompisar också skulle åka skridskor, lyckat!

Inga kommentarer: