fredag 9 januari 2009

Kaffe och huvudvärk

Idag så har jag haft en huvudvärk som inte är av denna värld, jag trodde att det var ett migränanfall på gång men när det inte gav med sig trots Pronaxen och middagslur så insåg jag nyss vad huvudvärken kom ifrån... Jag har inte druckit kaffe sen i onsdags när väninnan Z var här. Under det sista året så har jag dragit ner på mitt kaffedrickande rejält, jag har druckit nån kopp ibland på jobbet, en halv till en mugg till frukost på helgerna, nån kopp om vi varit till någon som bjudit på kaffe men det har kanske rört sig om 5-6 dl kaffe i veckan. Sen jullovet började så har jag druckit den mängden om inte mer P E R dag!!! Inte är det så konstigt att jag får abstinensbesvär när jag inte druckit kaffe på 2 dygn... Nu måste jag trappa ner på kaffe igen så att jag slipper det här med huvudvärk, för det är inte värt att må så dåligt som jag gjort idag bara för att man dricker kaffe ibland. Jag får nog återgå till koffeinfritt kaffe, för det är egentligen smaken av kaffe som jag vill åt, inte koffeinet för det gör mig varken till eller från när det gäller att bli pigg, det ger mig bara huvudvärk då jag inte får i mig det...

Inga kommentarer: