fredag 9 januari 2009

Mildare väder

Idag är det nollgradigt och riktigt skönt ute. Lillebror och jag har precis kommit in efter att vi skottat gårdsplanen, tur att det bara var kallsnö som kom för jag kunde skotta med en hand, jag liksom styrde snöskyffeln framför mig med ena handen och lämnade högar runt kanterna vi haft förut. Darling får kasta upp snön mer ordentligt när han kommer hem för det kan ju inte jag göra eftersom det kräver 2 händer. Lillebror var riktigt duktig på att skotta, det var lika rent på snö där han skottat som där jag gjort det när han var klar. Storebror är i skolan och lillebror och jag ska sova middag en stund, skönt att han fortfarande kräver det när jag också behöver sova en stund (känner att jag har ett migränanfall på gång). Ikväll kommer vår efterlängtade man i huset hem och det blir skönt att inte behöva ha koll på allt själv...

Inga kommentarer: